25 Ağustos 2021 Çarşamba

ÇİTO BABA

 Oğlum Muhammed'te bir kaşıntı oldu Yaralandı,doktora götürdüm,çare olmadı.Hoca Emmi'ye başvurayım dedimSoruşturdum Katranlık köyünde dediler.Şıh Bostan'ın evinde imiş.Çocukla beraber ziyaretine vardım.Elini öptüm  sordu:"Derdin ne Muhammed?". Çocuğun kaşıntısını anlattım.Dedi Kolay.Katranlığın deresine yukarı git.bir sabun al.derede yarpuz olur.Yarpuz yaprağını taşın üstünde iyice döv hazırla çocuğu soy ,vücuduna sür ,hava çok soğuk , çocuğun vücudu zayıf olduğundan çocuğu suya batır çıkar sabunla iyice yıka" dedi. "Çocuk üşümez mi? dedim.Bana "Sen söz dinle " dedi.dereye gittim.yarpuz yaprağını iyice dövdüm.çocuğu soydum tüm kaşınan yerlerine sürdüm.Çocuğu yıkadım.Denilenlerini yaptım Çocuk 1-2 gün içinde sağlığına kavuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...