24 Ağustos 2021 Salı

URFALI "ERBAKAN" LAKAPLI MUHAMMED EFENDİ

 Urfa'dan ismi muhammed lakabı Erbakan olan birisi anlattı.bir akşam üzeri evimize  saçları omuzlarında , sakalı uzun, asası boyundan uzun , aslan heybetli bir derviş geldi.buyur dedim,misafir kabul edip izzet ikram gösterdim.Sabah olunca bana müsade deyip dışarı çıktık.Baktım yağmur yağıyor.İçeriden bir şemsiye almak için girdim dışarı çıktığında ise hiç kimseyi göremedim.Dört tarafa baktım ama kimse yoktu.Bu dervişin ismini ve nereli olduğunu sormamıştım.Bir zaman sonra Hatay Hassa Aktepe mevkisine Pamuk toplamaya geldik.bir gece yatsıdan sonra batı taraf dağlarının birinde bir ışık gördüm.Bu ışıkda ne böyle diye etrafımdakilere sordum.Bana "Şıh Muhammed Ali baba'nın ışğı" dediler.beni oraya götürmelerini rica ettim.bir iki gün sonra gittik.Aynen Urfa'daki bizim evimize gelen saçı sakalı uzun, asası boyunca, uzun cübbeli arslan heybetindeki dervişin aynısıydı.

Halbuki Şıh muhammed ali baba hayatı boyunca Hassa ile Kırıkhan ilçelerinin dışına çıktığın ne duyan var idi,ne de gören.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...