25 Ağustos 2021 Çarşamba

KEMAL KAHRAMAN

 Yıl 1973 Hoca Emmiye gitmeyi arzuladım.Motorsiklet çalıştırıyordum.Hacı Yusuf yanıma geldi "Hoca Emmi'ye gidelim" dedim Peki dedi.Motorun deposunda çok az benzin vardı.Hacı Yusuf7a para varmı dedim 1,5 yahut 2,5 lira var dedi.Başka para yok dedi.Motora bindik Hassa'nın aşağı camisine vardık.Akşam namazını kıldık.Benzin almak için pompaya vardıkBende olan parayı çıkardım.Olan para ile benzin aldık, çarşıya çıktık.Çarşıda yürek acıyacak birisini bulursam biraz portakal alak dedim.Aydınoğlu'nun dükkanıa vardım.Biraz portakal alacağız amma param yok dedim.Dükkan sahibi "Canın sağolsun ne kadar istersen al" dedi.Çuval var mı? dedim var dediler.Çuvalı portakal ile doldurdum yirmibir kilo geldi.Daha sonra Hacı Yusuf yanımıza geldi bana hani paran yoktu nasıl aldın? deyince bende "Borca aldım" dedim.Hacı Yusuf'da iki kilo da ben alayım dedi.Ben hacı yusuf'a alacaksan bir çuval al dedim.Hacı yusuf "Yorganına göre ayağını uzat" dedi.Motora bindik ikimizin arasına portakal çuvalını koydu,karlar içinde sağa sola kaya kaya Söğüt7e vardık.Ben motoru ayağının üzerine alana kadar Hacı Yusuf portakal çuvalını sırtlayıp sanki kendi almış gibi Hoca Emmi'nin yanına vardı.Bende yanına geldim bize oturun dedi.sonra bana "Ne o şıh! Hacı Yusuf dubara mı yaptı sana" dedi.Ben de"Üç yerde yaptı,bana param yok " dedi.Hacı Yusuf ağzını açmadan Hoca Emmi Hacı Yusuf7a "Hacı Yusuf 20 kagıt çıkar dedi.Hacı Yusuf Peki dedi elini döşüne soktu yirmi lirayı çıkarttı verdi.Hoca Emmi "Şıh şunu al da benzin koy bununla" dedi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...