25 Ağustos 2021 Çarşamba

HACI YUSUF YILDIRIM

 Hassa-Söğütten MEHMET ALİ APAK Hocaemmiden nakleden Yuvalı köyünden Hacı Yusuf YILDIRIM.Hoca emmiye, Mığır dağının karşısındaki Demircikli yaylasında davarları otlatırken ,teleme yaptım.Hoca emmi ile birlikte yedikten sonra yanında bulunan az bir ekmeği bizim davar köpeğine verdi."Bu hayvan bu mala hizmet ediyor"dedi.Devamla Allah C.C beni dünyada iki defa sevindirdi.Bu sevinmeme sebeb köpekler oldu.Bir defa sizin köyden Hacı Osman'ın köpeği gece vakti iki kilometre komşu köye kadar önümde giderek bana refakat etti ve sonra geri döndü.İkincisinde ise yaya olarak hacca gitmeye niyet ettim.Niyetimte Kudus-ü Şerif'i ziyarette vardı.Çölde giderken Suriye-Ürdün arasında bir malcı aşiretin çetin ve azgın köpekleri üzerime geldiler.Yüz metre mesafe kala sakinleştiler,sahipleri gibi bana kuyruk salladılar.Köpeklerin peşinden gelen atlı kişiler gelip bana kim olduğumu sordular.Bende azıksız,bineksiz,pasaportsuz bir hac yolcusu olduğumu söyledim.Beni misafir ettiler ve dediler ki:

"-Bu köpekler yabancıya karşı acımasızdır,parçalarlar.Onları koşarken görünce hemen atlara binip arkalarından koştuk.Nasıl oldu da bu hayvanlar sana zarar vermediler?sahibi gibi itaat ettiler şaştık.Kudüs'e uğramaktan vazgeç.Çünkü Yahudiler devlet olmak için zalimane davranıyorlar.Sen  Türkiyeli bir Müslüman olduğun için kuşkulanıp sana  zarar verirler".
Akşam orada yattım.Köpekler etrafımda nöbet tuttu.Sabah aşiret reisi bana yol azığı hazırlatarak beni uğurladılar.Bir müddet atlı adamlar bana refakat etti.Onlar ayrıldı bir mesafeye kadar köpekler refakat etti.Sonra köpekler de döndü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...