25 Ağustos 2021 Çarşamba

ÇİTO BABA

 Nakleden Muhammed  ÇİTO.

1970 yılların başında Söğütlü Mehmet Ali Hoca emmi ile birlikte Amanos dağlarındaki Devyücesi isimli  yaylada oturup çay içerken iki tane fare,bir kese kağıt içindeki makarna torbasını delmişler,gözümüzün önünde makarnayı ağızları ile yuvalarına taşıyorlardı.Ben fareleri öldürmek istedim,Hoca emmi karşı çıktı ve bana:"Sen bu fareleri öldüremezsin.Çünkü bu farelerin bana iyiliği vardır.Bir zaman evvel ben buraya gelmiştim.Terk ederken bütün eşyalarım ve kitaplarım burada kalmıştı.İki ay sonra buraya tekrar geldiğimde haymada asılı duran kitaplarımın torbası fare haceti(pisliği)ile dolu olmasına rağmen kitabın bir yaprağını bile ısırmamışlar.Sen bu itaatkar fareleri nasıl öldürürsün"dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...