25 Ağustos 2021 Çarşamba

MAHMUT AKMAN

Hoca Emmi ile sofdalar yaylasındayız.Hazret tefekkür halinde iken gözlerini açarak "Şıh Efendi çaydanlığın altını yak ta bir çay içelim" dedi.Ben bir gün önce şeker çuvalını ellerimle silkelediğimde bir su bardağının çeyrek hacminden daha az şeker kaldığı için kalbimden "Şekerimiz çok az sabah içsek olmaz mı" diye düşünüyorken Hoca Emmi "Şıh Efendi sabahın sahibi Allah, sen çaydanlığın altını yak" buyurdu.Çok utanmıştım.Kalbimi susturmayı orada öğrendim.Çay demlendikten sonra bana hitaben "Sana bir bebe çayı içireyim de gör bakalım" dedi.Benim çayıma tam iki yemek kaşığı kadar şeker koyduğunu gördüm.O çayı içerken dudaklarım birbirine yapışıyordu.Yani şekerin tamamını bana içirmişti.Sabah namazını kıldıktan sonra demliği eline alarak "Bismillahi ya Ekremel Ekremin" diyerek bütün bardakları doldurmaya başladı.Bardakların tamamını henüz doldurmuştu ki içeriye selam vererek birinin girdiğini gördüm.bir çuval şeker getirmişti.Ardından ikinci bir kişi yine bir çuval şeker ile içeriye girdi.Kısacası doldurduğu çay bardaklarının hepsi sahibini bulmuştu.Herkes çayını içerken Hoca Emmi yüksek sesle "Sabahın sahibi Allah, Sabahın sahibi Allah " diye iki kez tekrarladı.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...