25 Ağustos 2021 Çarşamba

ÇİTO BABA

 bir gün Hoca Emmi'yi çok özledim.Soruşturdum, Kırıkhan Kodallı köyünde mukim memurluktan emekli Hacı Abdülbaki'nin evinde olduğunu öğrendim.ziyaretine vardım.O gece misafir kaldık.arkadaşlarla beraber yatsıdan sonra yataklarımızı yan yana serdiler.Uyuduk.Gece uyandığımda şiddetli bir susuzluğum oluşmuştu.İçim yanıyordu.Buzdolabı olmadığından damın başına soğusun diye kaplara su koymuşlardı.Su içmeye kalkacaktım.Hocam o anda uyanıkmış "Yahu , dervişin biri iki sene su içmemiş, sen de içme bakalım" dedi.Vazgeçtim yattım.Seher vakti kalktık.çayımızı demledik sohbet ettik.Müsade istedik ve su içmeme sözü üzerine iki yıl su içmedik.bir gün bir pınara uğradım.Su içesim yok ama bir avuç su içeyim dedim,ağzıma aldığımda suyun acılığından içemedim,anladım ki bizim su içmeme zamanı bitmemiş bir sene daha devam etti.üçbuçuk sene sonra su içmek istedim, su tatlılaşmış ondan sonra içmeye devam ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...