25 Ağustos 2021 Çarşamba

ÇİTO BABA

 Bir gün Hasan Fakı yaylasında ikindi çay vakti gelmişti.Çay demlerken oturduğu özel bir minderi vardı.Bana "Muhammed, çayı gel sen demle" dedi.Birincisinde ben seslenmedim.İkinci kez aynı sözü tekrar etti.Üçüncü kez söyleyip minderden kalktı kuru yere oturdu dedi ki:Muhammed! Asrı saadette Efendimiz (SAV) ,Hz.ali efendimize "Ya Ali sırtıma bas, kabenin üstüne çık putları aşağı at" dedi.Hz.Ali efendimiz "Ya Resulullah basamam , siz benim omuzuma basın"deyince  "Ya Ali siz beni taşıyamazsınız" dedi.Hz.Ali efendimiz denileni yaptı ,kabenin damına çıkıp putları aşağı attı."Bunu ifade ettikten sonra bana "Muhammed benim yerime oturup bu çayı demleyeceksin" dedi.Vardım oturdum,demliği elime verdi.Önce soğuk su ile iki üç defa yıkanacak sonra sıcak su ile bir iki defa yıkanacak dedi.Bu işleri yaparken vücudumun her yeri elektrik çarpmış gibi titriyordu.Hava soğuk olmasına rağmen benden ter boşanmakta idi.Bir taraf atmadan çayı demleyebilsem diyordum.Demleme işi bitti.O gün bu gün çay demlemek işimiz oldu.bir müddet sonra da Hocam Ahrete intikal etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...