25 Ağustos 2021 Çarşamba

MAHMUT AKMAN

 Hoca Emmi ile birlikte Mığır Sofdalar yaylasındayız.Uzun süre orada kaldığım için evimi özlemiştim.bir bahane ile beni eve gönderse de özlemim gitse diye düşünüp dururken Hoca Emmi şöyle dedi;"Dünya ve ahiret için bir şey dileyecekseniz bolca selavat-ı şerife zikredin, biiznillah onun hatırına Allah dileğinizi kabul buyurur "dedi.Bir süre sonra beni Yoluklar köyündeki Hacı Mehmet Ali amcanın yanına gönderdi.Gidip tekrar dönerken aklıma bu selavat işi geldi.Okumaya başladım ve Efendimizin ruhaniyetine bağışladım.Hoca Emminin beni Kırıkhan7a göndermesini içimden dileyerek huzuruna girdim.HocaEmmi "Gel gel şıh efendi yanıma gel" diyerek bana bir bardak çay uzattı.Hemen şu çayı iç kırıkhan7a gidiyorsun  dedi.Ben duamın kabul olduğu sevinci ile hemen ayağa kalkıp elini öptüm.Bana sir sigara kağıdı, bir kibrit  ve 20 lira para verdi.Bu parayı bitirmeden gelme dedi.Hoca emmi bu sigara kağıdına ve kibrite ihtiyacım yok dedim.Hoca Emmi " Yolda ihtiyacı olanlar olur onlara ver" dedi.Tahminen bir saat yol kat ettim. Bir çobana rastladım.Çoban bana "İnşaallah sigara kağıdın vardır" deyince ben sigara kağıdını uzattım ve "Hoca Emmim sana gönderdi" dedim.Çoban çok sevinerek "Allah razı olsun, o olmasa ne yaparız" dedi.Yola devam ettim.Bir müddet sonra bir ikinci kişiyle karşılaştım.adam bana "Hemşerim, ateşin var mı?" dedi.Ben de kibriti uzatıp "HocaEmmi sena gönderdi " dedim. Akşama doğru Söğütte bir motosikletliyi hazır buldum.Hassa'ya geldim.Yol ağzında bir kamyona el ettim.Durdu.kamyona bindim ve Kırıkhan'a yetiştim.Elhamdülillan iki gün ailemle kaldıktan sonra tekrar Mığır7a dönmek için alış veriş yaptım.(ekmek, gaz, şeker ,çay ,karpuz v.s) aldım.Bunlarla Yoluklar köyünekadar geldim.Bir bakkalın önüne eşyalarımı bıraktım beklemeye başladım.Çünkü oradan öteye ya yaya gidilir yahutta hayvanla gidilir.Bakkal bana :"Nereye gidiyorsun?" dedi .Ben "Mığır'a hoca emminin yanına" dedim.Bakkal "Bu kada reşya ile tek başına nasıl olacak?" dedi.Ben "O benim sorunum  değil" dedim.Beklerken 3-4 tanekatır , arka arkaya bağlanmış,üçdört şahıs önlerinden geçiyordu.Bakkal onları tanımış ki:"Hop hemşerim, bu arkadaşı yukarı Hoca Emmi'nin yanına götürün , eşyaları yükleyin" dedi.adamlar kabul ettiler.Hoca Emminin yanına emin bir şekilde ulaştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...