25 Ağustos 2021 Çarşamba

ÇİTO BABA

 bir gün Ardıçlı'da Mustafa Bulut'un evinde misafir idik.Hoca Emmi seher vakti kalktı,çay ve sohbetten sonra imsak girdi ,namazı kıldık.Bana dedi ki:"Muhammed! Erken yola düş ki Aktepe'de Hacı Abdurrahman Söylemez'de çok kıymetli bir tesbihim var.Bir traktöre bedel vermezsin eline geçerse.Abdurrahman Söylemez evinden çıkıp gitmeden tesbihi al.Sana bir kaç tane tesbih gösterir amma aldanma ha "Hoca Emmimin selamı var , ola ki tesbihin hakkından gelemez tesbihi Muhammed'e ver de" dedi.Ben  yola çıktım erkenden hacı Abdurrahman'ın evine vardım.Kapıyı açtı.selam verdim  "Hoca emmim tesbihi bana vermemi söyledi" dedim. bir iki defa içeri girdi bir tesbih getirdi, ben "bu tesbih değil" dedimTekrar içeri girip çıktı "Bu tesbih değil" dedim.Hacı Abdurrahman "gel içeri oturalım" dedi."Ben içeri geçmek için Hocam emir vermedi,tesbihi getir" dedim.Üçüncü girip çıkmasında biraz canı sıkıldı tesbihi getirdi:"Bu mu?" dedi."İşte bu " dedim.Tesbihi aldım eve geldim.Tesbih halen yanımda ve değeri paha biçilmez.Çünkü derviş babanın hediyesi olarak yanımda taşımaktayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...