26 Ağustos 2021 Perşembe

MEHMET DOĞAN

 1965  yılında Müftü Ziya Lüleci iki arkadaşı ile birlikte yola çıkıp Hoca Emmi'yi ziyaret etmek isterler.Hoca Efendi Yuvalı köyünde idi.Aktepe'ye vasıta ile oradan da altı km yaya gidilecekti.Köye ikindi namazında ulaştılar.Camiye varıp namazı eda ettiler.Kasaba köy arası altı km ve iki köy arası 2 km toplam 8 km birlikte yol yürüdüler.Yürüyüş esnasında hoca emmi bazı duruyor,kıssalar anlatıyordu.Kıssalardan biri:"Zamanın Bağdat baykuşu, Kufe baykuşunun kızını oğluna istemişti.Kufe baykuşu , gelenlere dedi ki:Bağdat baykuşuna selam edin.kızıma mehir için kırk virane ev verirse veririm demiş.Durumu aracılar bağdat başkuşuna iletirler.Bağdat Baykuşu keyifli demiş ki:"Mevcut idareciler altı ay daha kalırsa kendisine seksen evdahi verebilirim".Tekrar yolda 150 metre yürümeye devam ediyorlar duruyor Hoca Emmi bir başka kıssa anlatıyor.ikinci ökye bu mihval üzre varıldığında müftü Ziya lüleci dedi ki:"Hocam ben ömrümde böyle rahat ve uzun yol yürümedim, ne yoruldum, ne terledim, nasıl zaman geçtiğini bilmedim" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HER ZAMAN ŞIHLIK OLMAZ

 Mehmet Ali Hoca  kaynayan çaydanlığın kapağını elindeki bir bezle açmak için tutar.O sırada Oğlu Şıh mahmut yanındadır.Şıh Mahmut kalbinden...